Adverteren op Amazon
Amazon trekt dagelijks miljoenen bezoekers die op zoek zijn naar producten. Om met jouw product(en) extra op te vallen tussen al die producten biedt Amazon de mogelijkheid om te adverteren. Adverteren op Amazon is extra interessant vanwege de hoge koopintentie van de bezoekers. Zo biedt Amazon de volgende adverteer mogelijkheden:
Sponsored Products
Sponsored Brands
Sponsored Display
Brand Store
Neem contact opSponsored Ads
Als Verified Amazon Ads Partner helpen wij je met het opzetten en inrichten van de Sponsored Products, Sponsored Brands en Sponsored Display campagnes en bouwen we een perfect converterende Brand Store. Daarnaast zorgen we ervoor dat je marketingbudget optimaal rendeert door continu de data te analyseren en van daaruit de advertenties verder te optimaliseren.
Nieuwsgierig geworden naar wat adverteren op Amazon voor jouw merk kan betekenen? Onze specialisten helpen je graag op weg met het inrichten van succesvolle campagnes en zorgen ervoor dat de groei van jouw merk in een stroomversnelling komt! Klik hier om contact met ons op te nemen voor een vrijblijvend gesprek.
Sponsored products
Bezoekers zien gesponsorde producten op Amazon op topposities in categorieën en zoekresultaten. Ook worden ze op andere productpagina’s als relevante producten getoond. Waar een gesponsord product wordt getoond, is afhankelijk van de targeting strategie. Deze manier van adverteren raden wij aan wanneer je:
Interesse wilt wekken van bezoekers van concurrerende producten
Op bepaalde zoekwoorden altijd bovenaan in de zoekresultaten wilt staan
Hoge zichtbaarheid van bepaalde (nieuwe) artikelen in de zoekresultaten wilt
Bezoekers wilt bereiken die zich midden in het aankoopbeslissingsproces bevinden
Amazon Brand Store
Een eigen Brand Store op Amazon is dé mogelijkheid om je merk extra in de schijnwerpers te zetten. Het is hierbij wel van belang dat het merk officieel geregistreerd staat.
Een Brand Store kan je helemaal naar eigen wens inrichten. Zo kan je bepaalde producten en categorieën extra uitlichten. Daarnaast heb je in je eigen Brand Store de mogelijk om promoties onder de aandacht te brengen bij de bezoekers. Dit kan resulteren in meer traffic en sales.
Wanneer je een Brand Store hebt geeft Amazon je uitgebreid inzicht in je eigen Brand Store data. Denk hierbij aan bezoekersaantallen, conversiepercentages en sales. Check hier wat een Brand Store kan betekenen voor jouw merk.
Neem contact op