Adverteren via Sponsored Brands
Amazon Sponsored Brands is een advertentietool binnen Amazon Ads waarmee merkeigenaren hun merkbekendheid kunnen vergroten en meer verkeer kunnen genereren naar hun productpagina’s op Amazon. Deze advertenties worden weergegeven op verschillende goed zichtbare locaties op de Amazon website, zoals binnen zoekresultaten, categorieën, productdetailpagina’s en zelfs op de homepage.
Een Sponsored Brand-advertentie bestaat uit een merklogo, headline, afbeelding, merknaam en een aantal zelf geselecteerde producten. Wanneer gebruikers op de advertentie klikken, worden ze doorgestuurd naar de betreffende productpagina of naar de brandstore. Dit maakt het voor merkeigenaren goed mogelijk om hun merk te promoten en meer verkeer naar hun productpagina’s en brandstore te genereren.
Voordelen
Er zijn verschillende voordelen aan het gebruik van Sponsored Brands-advertenties op Amazon. Een van de belangrijkste voordelen is dat het kan helpen bij het vergroten van de merkbekendheid van het merk. Door te adverteren met de merknaam en het logo, kunnen merkeigenaren ervoor zorgen dat klanten hun merk herkennen en de voorkeur geven aan hun producten.
Een ander voordeel van Sponsored Brands is dat het kan helpen bij het verbeteren van de zichtbaarheid van een merk op Amazon. Deze advertenties worden weergegeven op prominente locaties op de Amazon-website, waardoor ze gemakkelijk opvallen voor bezoekers die op zoek zijn naar vergelijkbare producten.
Bovendien kunnen verkopers met Sponsored Brands hun prestaties op Amazon volgen en optimaliseren met behulp van de rapportagetools die Amazon biedt. Dit stelt verkopers in staat om te zien hoe bepaalde advertenties presteren en waar er eventuele verbeteringen aangebracht kunnen worden om de ROI te maximaliseren.
Beginnen met Sponsored Brands
Om te beginnen met het gebruik van Sponsored Brands op Amazon, moeten verkopers een Amazon Advertising account hebben en moet het betreffende merk geregistreerd zijn bij het merkregistratieprogramma van Amazon (Amazon Brand Registry). Daarna kunnen verkopers Sponsored Brands campagnes bouwen en beheren met behulp van de Amazon Advertising-console.
Er zijn verschillende targetingopties beschikbaar voor Sponsored Brands. Zo kan er gericht worden op specifieke zoekwoorden, producten en categorieën. Bovendien kunnen verkopers hun Sponsored Brands-advertenties aanpassen met behulp van verschillende targetingopties en advertentie-indelingen. Dit stelt verkopers in staat om hun advertenties aan te passen aan hun specifieke doelgroep en de prestaties van hun campagnes te optimaliseren.
Al met al, Amazon Sponsored Brands is een krachtige marketingtool die merkeigenaren helpt hun merkbekendheid te vergroten, hun zichtbaarheid op Amazon te verbeteren en meer verkeer te genereren naar productpagina’s en/of de brandstore.
Waarom Boost Internet?
Wij van Boost Internet hebben ons gespecialiseerd in Amazon en bol.com én zijn we preferred partner van zowel Bol als Amazon. Het is onze missie om bedrijven te helpen online te groeien door meer te doen met deze twee bekende marketplaces. Wij zijn ervan overtuigd dat Amazon en bol een onderdeel moeten zijn van de online strategie van elk merk en wij denken daarom graag mee om alle mogelijkheden van deze marketplaces te benutten.
Door onze jarenlange ervaring en passie voor marketplaces én een sterk netwerk hebben van betrouwbare partners, geven wij invulling op verschillende gebieden binnen de wereld van marketplaces.
Contact opnemen?
Ben je nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden van een Amazon Brand Store en naar wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Maak vrijblijvend een afspraak met een van onze specialisten.
30 maart 2023