Adverteren op bol.com

Terug

Adverteren op bol.com.

Wanneer jij jouw producten bovenaan op de productpagina van bol.com wil hebben dan kun je dit het beste doen door gebruik te maken van Sponsored Products. Door hier gebruik van te maken vinden bezoekers jouw producten super snel en dit verhoogt de kans op conversies. Maar hoe werkt het nou precies? En wat zijn de voordelen? Onze bol.com specialist vertelt je er in deze blog graag meer over.

 

Aan het gebruik van Sponsored Products zijn wel kosten verbonden. Maar hoeveel jij hier aan wilt uitgeven bepaal jij zelf. Je hoeft alleen te betalen wanneer iemand op jouw advertentie klikt. Dit wordt Cost per Click (CPC) genoemd. Je kunt zelf het budget instellen dat jij hier aan kwijt wilt zijn. Met de ingestelde CPC ga je mee bieden op bepaalde zoekwoorden en gaat daarbij (mogelijk) de concurrentie aan met andere verkopers. In de regel wint over het algemeen het hoogste bod (CPC) op een bepaald zoekwoord, maar daarnaast is het ook belangrijk dat het product goede content, verkoopprijs en conversieratio heeft. Het maximale bedrag dat je per dag, maand of per campagne wilt uitgeven is eenvoudig in te stellen zodat je de kosten altijd goed in beeld hebt. Hieronder een opsomming van welke factoren invloed hebben op het budget van een campagne.

  • Ingestelde CPC op bepaalde zoekwoorden, producten en/of categorieën
  • Concurrentie op zoekwoorden
  • Concurrentie op producten
  • Concurrentie binnen categorieën
  • Duur van de campagne
  • Ingestelde campagne budget

Sponsored Products campagnes maken via Mabaya
Het advertentieplatform van bol.com, Mabaya, geeft adverteerders goede mogelijkheden om campagnes te analyseren, verbeteren en biedt het meer inzicht in de prestaties van zoekwoorden. Adverteren via Mabaya lijkt sterk op het advertentieprogramma van Amazon. Bij beide marketplaces is het mogelijk om een specifiek product te promoten. Het is van belang om vooraf te bepalen op welke zoekwoorden je gevonden wil worden. Wanneer dit niet helemaal duidelijk is voor je dan biedt bol.com je de optie om automatische targetting toe te passen en dit proces dus volledig voor je uit handen te nemen. Klinkt dit allemaal erg ingewikkeld? Dan zijn wij er om dit volledig voor jou uit handen te nemen. Wij nodigen je graag uit voor een oriënterend gesprek en helpen jou om succesvol te adverteren op bol.com.

Waarom Boost Internet?
Wij van Boost Internet hebben ons gespecialiseerd in Amazon en bol.com én zijn we preferred partner van zowel Bol als Amazon. Het is onze missie om bedrijven te helpen online te groeien door meer te doen met deze twee bekende marketplaces. Wij zijn ervan overtuigd dat Amazon en bol een onderdeel moeten zijn van de online strategie van elk merk en wij denken daarom graag mee om alle mogelijkheden van deze marketplaces te benutten.

Door onze jarenlange ervaring en passie voor marketplaces én een sterk netwerk hebben van betrouwbare partners, geven wij invulling op verschillende gebieden binnen de wereld van marketplaces.

Contact opnemen?
Ben je nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden en naar wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Maak vrijblijvend een afspraak met een van onze specialisten.