Adverteren op bol.com

Terug

Adverteren op bol.com.

Wil je jouw producten graag onder de aandacht brengen? Of heb je nieuwe producten waarvan je wilt dat ze opvallen? Dan kun je bij bol.com kiezen voor Sponsored Products. Hiermee zorg je ervoor dat je producten hoger in de zoekresultaten naar voren komen door op bepaalde zoektermen te adverteren. Maar hoe werkt het nou precies? En wat zijn de voordelen? Onze bol.com specialist vertelt je er in deze blog graag meer over.

Wat is het?
Bol.com biedt zijn partners de mogelijkheid om te adverteren op hun website. Dit doen ze door gebruik te maken van een advertentietool, Mabaya, die gekoppeld is aan bol.com. Met deze tool kunnen er allerlei verschillende campagnes opgezet worden om de zichtbaarheid van jouw producten to vergroten. Dit kan worden gerealiseerd door op bepaalde zoekwoorden en categorieën te targetten met advertenties.

Met Sponsored Products is het dus mogelijk om campagnes aan te maken om jouw producten extra hoog in de zoekresultaten naar boven te laten komen. Hierin zijn verschillende typen campagnes aan te maken met allen andere kenmerken waardoor er verschillende typen klanten kunnen worden bereikt.

Wat zijn de voordelen?
Het gebruik van Sponsored Products heeft meerdere voordelen. Zo zorgt het voor meer zichtbaarheid van je product(en), meer paginabezoeken, meer conversies en bereik je eventueel alleen klanten die écht geïnteresseerd zijn in jouw producten. Daarnaast moet er pas betaald worden zodra er iemand op de advertentie klikt via het CPC-model (kost per klik). Ten slotte zorgen goede advertenties er ook voor dat producten stijgen in de organische ranking van bol.com dat tot meer organische sales zal leiden.

Hoe werkt het?
Je kunt jouw artikelen onder de aandacht van klanten brengen door het gebruik van Sponsored Products op bol.com. Belangrijk is om vooraf te bepalen op welke zoekwoorden je gevonden wil worden. Mocht je niet helemaal zeker weten met welke zoekwoorden jouw doelgroep zoekt dan is er ook de mogelijkheid om automatische targetting toe te passen waarmee bol.com de targetting uit handen neemt. Het klinkt misschien wat ingewikkeld en daarom zijn wij er om te helpen met het succesvol inzetten van Sponsored Products op bol.com! Wij nodigen je graag uit voor een (digitaal) oriënterend gesprek. Hierna gaan wij aan de slag om door middel van Sponsored Products jullie verkoop op bol.com een boost te geven!

Waarom Boost Internet?
Wij van Boost Internet hebben ons gespecialiseerd in Amazon en bol.com én zijn we preferred partner van zowel Bol als Amazon. Het is onze missie is om bedrijven te helpen online te groeien door meer te doen met deze twee bekende marketplaces. Wij zijn ervan overtuigd dat Amazon en bol een onderdeel moeten zijn van de online strategie van elk merk en wij denken daarom graag mee om alle mogelijkheden van deze marketplaces te benutten.

Door onze jarenlange ervaring en passie voor marketplaces én een sterk netwerk hebben van betrouwbare partners, geven wij invulling op verschillende gebieden binnen de wereld van marketplaces.

Contact opnemen?
Ben je nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden en naar wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Maak vrijblijvend een afspraak met een van onze specialisten