Amazon Brand Registry

Terug

Amazon Brand Registry.

Het verkopen van producten op Amazon kent enorm veel voordelen. Een nadeel ervan is dat de kans bestaat dat andere verkopers jouw producten zonder geldige merkregistratie ‘inpikken’ door het koopblok over te nemen en vervolgens een identiek product te verkopen. Gelukkig is hier iets aan te doen! Amazon Brand Registry biedt een set tools die verkopers helpen om deze problemen te voorkomen. In deze blog gaat een onze Amazon Specialisten dieper in op hoe Amazon Brand Registry precies werkt en welke voordelen het voor merkeigenaren heeft.

Wat is Amazon Brand Registry?
Amazon Brand Registry is een tool binnen Amazon waarmee merkeigenaren toegang krijgen tot verbeterde rapportagetools om zo meer controle over hun merk op de website van Amazon houden. Amazon lanceerde in mei 2017 een nieuw en verbeterd merkregister welke is ontworpen om merkeigenaren te helpen om hun geregistreerde merken te bescherme. Aan de andere kant kunnen merkeigenaren een vertrouwde ervaring voor klanten te creëren door middel van merkcontent toe te voegen op de productpagina, een eigen brand store te bouwen (shop-in-shop) en de mogelijkhed om branding campagnes op te zetten waarmee het merk extra onder de aandacht kan worden gebracht op de website van Amazon. Door je merk te registreren bij Amazon Brand Registry wordt dus niet alleen het intellectueel eigendomsrecht beschermd, maar kan ook de zichtbaarheid van het merk worden vergroot op Amazon.

Wat zijn de voordelen van Amazon Brand Registry?
Volgens Amazon maken meer dan 130.000 merken over de hele wereld gebruik van het Amazon Brand Registry en vinden er hierdoor voor 99% minder merkinbreuken plaats. Daarnaast zijn er nog meer voordelen te benoemen:

  1. Amazon geeft je meer controle over de content op de productpagina’s, zodat de klanten altijd de juiste informatie van jouw merk en producten te zien krijgen.
  2. Amazon heeft een aantal tools die het vinden van mogelijke inbreuk op je merk vereenvoudigen en eventuele copycats aan te pakken.
  3. Naast bescherming biedt Amazon ook extra mogelijkheden om eigen (A+)content toe te voegen, een Brand Store te bouwen en kan er gebruik gemaakt worden van Sponsored Brands advertenties.

Hoe werkt het?
Wanneer jij jouw producten wil beschermen tegen het namaken door externe verkopers dan nemen wij dit graag voor jou over. Wij nodigen je graag uit voor een oriënterend gesprek waarin jij jouw wensen kenbaar kunt maken. Hierna gaan wij voor jou aan de slag en verzorgen de Amazon Brand Registry van A tot Z.

Waarom Boost Internet?
Wij van Boost Internet hebben ons gespecialiseerd in Amazon en bol.com én zijn we preferred partner van zowel Bol als Amazon. Het is onze missie om bedrijven te helpen online te groeien door meer te doen met deze twee bekende marketplaces. Wij zijn ervan overtuigd dat Amazon en bol een onderdeel moeten zijn van de online strategie van elk merk en wij denken daarom graag mee om alle mogelijkheden van deze marketplaces te benutten.

Door onze jarenlange ervaring en passie voor marketplaces én een sterk netwerk hebben van betrouwbare partners, geven wij invulling op verschillende gebieden binnen de wereld van marketplaces.

Contact opnemen?
Ben je nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden en naar wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Maak vrijblijvend een afspraak met een van onze specialisten.