Amazon Brand Store

Terug

Amazon Brand Store

Amazon is de grootste online marketplace ter wereld en daarom is het zo ontzettend belangrijk voor merken om goed zichtbaar te zijn op Amazon. De Brand Store, je eigen shop-in-shop op Amazon, heeft als doel om de naamsbekendheid van jouw merk te vergroten, vertrouwen te wekken, je te onderscheiden van de concurrentie en je merk/producten te etaleren. Daarnaast kan een Brand Store worden gebruikt binnen de Amazon marketingstrategie aangezien het een effectieve manier is om de zichtbaarheid van een merk te vergroten, succesvolle marketingcampagnes in te zetten en daardoor meer sales te genereren. De Brand Store is ook erg functioneel als landingspagina voor Sponsored Brands advertenties op het platform, waardoor de consument (een deel van) de producten en categorieën van je merk in een geoptimaliseerde shop omgeving kan bekijken en kennis kan maken met je merk. De optie om een Brand Store te bouwen in Amazon is beschikbaar voor verkopers die hun merk hebben geregistreerd via Amazon Brand Registry.

Hoe zit de Amazon Brand Store in elkaar?
Een Brand Store bestaat uit een hoofdpagina en eventueel verschillende subpagina’s. De Brand Store is te vergelijken met een etalage waarin jij jouw producten etaleert en/of iets vertelt over je merk waardoor klanten weten waar je merk voor staat.
De Brand Store kan volledig naar eigen wens ingericht worden met eigen content.

Wanneer je ervoor kiest om merkproducten aan te bieden op Amazon, is het heel belangrijk om zoveel mogelijk productinformatie te verstrekken. Potentiële klanten kunnen immers het product niet voelen en bekijken zoals in een fysieke winkel. Zorg er daarom voor dat je potentiële klanten overtuigt met goede afbeeldingen, video’s, productbeschrijvingen en een complete Brand Store.

Wat zijn de voordelen?
Het creëren van een Amazon Brand Store heeft verschillende voordelen.
De Brand Store wordt geïndexeerd door Google waardoor het verkeer naar de pagina kan toenemen. Daarnaast kunnen er extra consumenten bereikt worden door gesponsorde advertenties die op verschillende manieren kunnen worden getoond op Amazon. Hieronder zetten wij alle voordelen van de Brand Store nog even op een rijtje:

– Vergroten van de merkbekendheid
– Verhoging van zichtbaarheid van je merk en verkeer naar je producten
– Positieve invloed op klantloyaliteit en vertrouwen
– Overzicht van je merk assortiment op Amazon
– Gedetailleerde productinformatie: weergave van de USP’s
– Optie om bijv. producten die in de sale zijn te etaleren op een speciale subpagina.

Hoe werkt het?
Wanneer je graag je merk succesvol via een Amazon Brand Store wilt verkopen dan kunnen wij dit van A tot Z voor je regelen. Na een oriënterend gesprek gaan wij aan de slag met de merkregistratie, het koppelen van de producten en ontwerpen we samen met jou een Brand Store waarin het merk en de producten elkaar versterken.

Waarom Boost Internet?
Wij van Boost Internet hebben ons gespecialiseerd in Amazon en bol.com. Het is onze missie is om bedrijven te helpen online te groeien door meer te doen met deze twee bekende marketplaces. Wij zijn ervan overtuigd dat Amazon en bol een onderdeel moeten zijn van de online strategie van elk merk en wij denken daarom graag mee om alle mogelijkheden van deze marketplaces te benutten.

Door onze jarenlange ervaring en passie voor marketplaces én een sterk netwerk hebben van betrouwbare partners, geven wij invulling op verschillende gebieden binnen de wereld van marketplaces.

Contact opnemen?
Ben je nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden en naar wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Maak vrijblijvend een afspraak met een van onze specialisten