Amazon reviews

Terug

Het belang van reviews op Amazon.

Het zal je niet verbazen, maar reviews zijn ontzettend belangrijk voor het succes van een product. Online reviews, en in het specifiek reviews op Amazon, zijn van cruciaal belang voor het valideren van de kwaliteit van een product.

Het belang van productreviews

Of een product bruikbaar is, slecht of goed, hangt volledig af van de reviews die het product heeft. Eerlijke reviews van consumenten zijn hiervan het perfecte bewijs. Ongeveer 90% van de online consument geeft aan de reviews te lezen voordat ze overgaan tot een aankoop, en 68% geeft aan dat er al een mening wordt gevorm over een product na het lezen tussen de 1 en 6 reviews. Bezoekers die niet bekend zijn met het merk of product missen vaak het vertrouwen om over te gaan tot een aankoop. Deze bezoekers hebben het sociale bewijs nodig dat het product het waard is om aan te schaffen.

Reviews kunnen een product dus maken of kraken. Slechte reviews zorgen voor een slechte rating wat een negatief effect gaat hebben op de verkopen. Het is dan ook essentieel om kwaliteitsproducten te verkopen.

Het verhogen van reviews op je producten is een van de belangrijkste indicatoren voor de ranking van een product. Meer reviews zorgt voor meer zichtbaarheid in de Amazon zoekresultaten en gaan uiteindelijk voor meer clicks zorgen. Daarnaast gaan (positieve) reviews ook zorgen voor een grotere kans op conversie.

Hoe ga je om met negatieve reviews?

Voor producten met veel verkopen is het onvermijdelijk dat er zo nu en dan negatieve reviews binnenkomen. Negatieve reviews hoeven niet per se slecht te zijn, aangezien dit ook de geloofwaardigheid van een product ten goede komt. Belangrijk is wel om op deze negatieve reviews te reageren. Dit laat zien dat je de problemen van je klanten niet negeert en helpt met het zoeken naar een passende oplossing.

Het genereren van je eerste product reviews

Amazon is zeer strikt als het aankomt op het aanmoedigen van nep reviews, gesponsorde reviews of iets wat in ruil is gedaan voor een coupon of omkoping. Dit soort acties gaan tegen het beleid van Amazon in en kunnen leiden tot een schorsing van het account.

Belangrijk is om rekening te houden met het volgende:

– Forceer consumenten niet om een review achter te laten

– Vraag consumenten niet specifiek een positieve review achter te laten, maar om een eerlijke review achter te laten

– Behoud de kwaliteit van de producten en biedt optimale service. Een tevreden en blije consument laat sneller een positieve review achter

– Behoud een totale rating van minimaal 3.5 ster

– Zorg voor minstens 15 eerlijke reviews op de producten

Er zijn diverse tools beschikbaar die het mogelijk maken om het genereren van reviews te automatiseren. Amazon biedt zelf echter ook een eenvoudige manier om klanten om een review te vragen, via de ‘’request a review’’ knop, die het mogelijk maakt om van 5 tot 30 dagen na aankoop de koper te vragen om een review achter te laten.

Waarom Boost Internet?
Wij van Boost Internet hebben ons gespecialiseerd in Amazon en bol.com én zijn we preferred partner van zowel Bol als Amazon. Het is onze missie om bedrijven te helpen online te groeien door meer te doen met deze twee bekende marketplaces. Wij zijn ervan overtuigd dat Amazon en bol een onderdeel moeten zijn van de online strategie van elk merk en wij denken daarom graag mee om alle mogelijkheden van deze marketplaces te benutten.

Door onze jarenlange ervaring en passie voor marketplaces én een sterk netwerk hebben van betrouwbare partners, geven wij invulling op verschillende gebieden binnen de wereld van marketplaces.

Contact opnemen?
Ben je nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden en naar wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Maak vrijblijvend een afspraak met een van onze specialisten.